.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۲۲ زن در تعقیب کرسی‌نشینان شورای ششم شهرهای مازندران
اگر چه تعداد کرسی بانوان مازندرانی در شورای ششم نسبت به دوره پنجم تغییری نکرد و فقط به دلیل افزایش تعداد شهرها سهمشان با کاهش همراه بوده ، اما حضور بیش از ۲۰ زن در بین اعضای علی‌البدل نشان می‌دهد که رقابت بانوان با مردان بیشتر از قبل شده است.

به گزارش شمال نیوز، شهروندان ساکن ۶۳ شهر مازندران در انتخابات ۲۸ خرداد علاوه بر این که ۱۹ زن را به شورای شهرهای این استان فرستادند، با آراء خود نام ۲۲ نامزد زن دیگر را نیز در بین اعضای علی‌البدل شورای شهرهای مازندران قرار دادند.

شهرهای مازندران صرف‌نظر از ۳۴۱ کرسی شورای شهر، ۲۲۳ کرسی علی‌البدل نیز دارند که با توجه به حضور ۲۲ نامزد زن در بین اعضای علی‌البدل می‌توان گفت ۱۰ درصد از کرسی‌های علی‌البدل شورای شهرهای مازندران در اختیار بانوان قرار گرفته است که حدود دو برابر سهم‌بری زنان از کرسی‌های اصلی شورای شهرهای این استان است.

در این دوره از انتخابات ۱۹ زن به عنوان عضو اصلی شورای شهرهای مازندران انتخاب شدند که با توجه به ۳۴۱ کرسی اصلی شورای شهرها در این استان سهم ۵.۵ درصدی زنان از پارلمان شهری را نشان می‌دهد.

بر اساس فهرست منتظر شده از نتایج انتخابات شورای ششم شهرها در مازندران، زهرا برزگران (بهنمیر)، پروین پرتو (پل‌سفید)، جمیله هاشمی (نوشهر)، لیلا رمضان‌نژاد (کیاسر)، فاطمه سلمانی فرح‌آبادی (فرح‌آباد)، پروانه قاسمی و سحر مهدوی (فریم)، فاطمه قنبرنژاد (طبقده)، راضیه بابایی (آمل)، مرضیه نعمتی (بابکان)، مرضیه شالیکار (امامزاده عبدالله)، الهه انزایی (نکا)، سمیه حسن‌زاده و گلناز اقبالی (ایزدشهر)، فخری مازندرانی (رویان)، آمنه نادری (گتاب)، مژگان عمونژاد (گلوگاه بندپی)، زهرا سعیدی (فریدونکنار)، سیده سمیه سلیمی (تنکابن)، فاطمه نوشیروانی (نشتارود)، میهن یزدانی (شیرود) و راضیه فرقانی (بهشهر) ۲۲ نامزدی هستند که در این رقابت انتخاباتی به عنوان اعضای علی‌البدل ۲۰ شهر مازندران انتخاب شدند.

در بین شهرهای مازندران فقط کجور است که این دوره دو عضو شورای شهر آن زن هستند ، اما تعداد شهرهایی که بیش از یک عضو علی‌البدل زن دارند بیشتر است. ایزدشهر و فریم شهرهایی هستند که دو عضو علی‌البدل شورای ششم آن‌ها زن هستند.

تعدادی از شهرها نیز بانوان هم به صحن اصلی شورا راه یافتند و هم وارد اعضای علی‌البدل شدند. فریم تنها شهری است که علاوه بر یک عضو اصلی زن دو عضو علی‌البدل آن هم از بانوان هستند. در کیاسر، آمل، بابکان، نکا و گتاب نیز یک عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل از جامعه زنان هستند.

در صورتی که حاشیه‌های شورای پنجم شهرهای مازندران در شورای ششم نیز تکرار شود و به حضور اعضای علی‌البدل در شورای شهرهای این استان نیاز باشد، احتمال افزایش تعداد بانوان مازندرانی در شورای ششم می‌تواند وجود داشته باشد.

چندی پیش رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد که ۵۴ نفر از اعضای شورای شهرهای مازندران در چهار سال اخیر به دلیل تخلفاتی که عمدتا مالی بود بازداشت شدند. معنای دیگر اظهارات رییس دادگستری مازندران می تواند راهیابی همین تعداد اعضای علی البدل به شورای شهرها باشد.

طبق قانون انتخابات ، اگر هر یک از اعضای اصلی شورا نتوانند به هر دلیلی وظایفشان را انجام دهند ، اعضای علی البدل به ترتیب آرایی که هنگام انتخابات از مردم کسب کردند ، جایگزین آنان خواهند شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار شد./


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.